Kopen en huren op Chaletmarkt

 

 

1. Registratie, wachtwoord en mijn gegevens

2. Advertenties en bedrijven zoeken en bekijken

3. Reageren en bieden op een advertentie

4. Klachten over verkopers en advertenties

 

  

 

1. Registratie, wachtwoord en mijn gegevens

 

Moet ik me als koper ook registreren?

Kopers hoeven zich alleen te registreren als zij bepaalde advertenties willen bewaren of gebruik willen maken van onze email service. Als u wilt zoeken naar een advertentie of erop wilt reageren, hoeft u zich niet te registreren.

Hoe krijg ik een wachtwoord?

Via de link 'Aanmelden' kunt u zich registreren op Chaletmarkt. Op de pagina 'Aanmelden' kunt u zelf uw wachtwoord opgeven.
 

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord kwijt ben?

Bent u uw wachtwoord vergeten, dan sturen wij deze direct naar uw emailadres. Dat werk als volgt: ga naar 'Login', onder de invoervelden klikt u op 'Wachtwoord Vergeten', u komt dan op de pagina 'Wachtwoord aanvragen'. Hier vult u uw emailadres in en u ontvangt een nieuw wachtwoord per email.

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen?

U kunt al uw persoonlijke gegevens wijzigen bij 'Mijn Gegevens'. Dit werkt als volgt: U logt in op de pagina 'Login', vervolgens gaat u naar de pagina 'Mijn Gegevens'. Op deze pagina kunt u uw gegevens wijzigen.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Het wijzigen van uw wachtwoord werkt als volgt: Log met uw gebruikersnaam en wachtwoord in via de pagina 'Login', vervolgens gaat u naar de pagina 'Mijn Gegevens'. Op deze pagina kunt u uw wachtwoord wijzigen.

 

 

2. Advertenties en bedrijven zoeken en bekijken

 

Hoe zoek ik naar advertenties en bedrijven?

Advertenties zoeken, kan in het zoekveld en op rubriek, land  en provincie bovenaan de homepagina. De computer zoekt dan naar alle advertenties waar deze omschrijving en zoekcriteria in voorkomen. Er verschijnt dan een overzicht van alle relevante advertenties. Hier krijgt u de mogelijkheid om uw zoekcriteria verder te verfijnen.

Hoe verfijn ik mijn zoekcriteria?
Om de gevonden advertenties te laten aansluiten op uw wensen, kiest u allereerst voor een rubriek. Het advertentie overzicht beperkt zich dan tot alle advertenties in die rubriek. Naast zoeken per rubriek zijn er nog tal van zoekcriteria te selecteren in de linkerbalk van het advertentie overzicht. Naast zoekcriteria verfijnen, kunt u de gevonden advertenties sorteren op prijs, datum en locatie.

Welke informatie staat er bij een advertentie?
Als u een advertentie aanklikt, gaat u vanzelf naar de bijbehorende advertentiepagina. Hierop staat de productinformatie. De produktinformatie bestaat uit een advertentienummer, prijs, plaatsingsdatum, contactgegevens van de adverteerder, foto's, advertentie omschrijving, bewaren, print, vertel door en dien een klacht in.

Wat staat er op de persoonlijke pagina?
Via de advertenties kunt u de persoonlijke pagina van de verkoper bekijken. Hier staat een overzicht van alle andere advertenties van de verkoper. De persoonlijke pagina bekijken werkt als volgt: ga naar een willekeurige advertentie en klik in de advertentie op de link "Alle advertenties van deze adverteerder".

Wat is email service?
Met de gratis email service kunt u een zoekopdracht opgeven, waarvan u direct, elke dag of elke week de resultaten gemaild krijgt wat aan uw zoekopdracht voldoet. Mochten er meer advertenties worden gevonden die aan uw zoekopdracht voldoen, dan worden er tot maximaal 20 resultaten in de email vermeld.

Hoe bewaar ik advertenties?
Om advertenties te bewaren moet u ingelogd zijn. U kunt inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord via de pagina 'Login'.

Hoe bekijk ik mijn bewaarde advertenties?
Bewaarde advertenties bekijken, werkt als volgt: Login op Chaletmarkt via de link 'Login'. Klik links bovenaan het scherm op 'Bewaarde advertenties'.

 

 

3. Reageren en bieden op een advertentie

 

Hoe zoek ik contact met de adverteerder?
Contact opnemen met de adverteerder kan via email. Ga hiervoor naar de advertentiepagina en gebruik het contactformulier. Schrijf een bericht in het lege veld, vul uw emailadres in en klik op verzenden. Uw bericht wordt dan automatisch naar het emailadres van de adverteerder verstuurd. Als de adverteerder zijn telefoonnummer heeft opgegeven, kunt u hem ook telefonisch benaderen.

Wat zijn de regels voor bieden?
Via het contactformulier kunt u een bod plaatsen. U bent u niet verplicht het artikel ook af te nemen. Een verkoper is niet verplicht het product te verkopen aan de hoogste bieder. Het is echter niet de bedoeling om op advertenties te bieden als u niet echt geïnteresseerd bent. Misbruik van Chaletmarkt wordt dan ook niet getolereerd, het kan uitsluiting van de website tot gevolg hebben. bij het accepteren van een bod - bij een schriftelijke of mondelinge bevestiging - is overigens wel sprake van een wettelijke verplichting.

Hoe bied ik op een produkt?
Bieden op een produkt kan via het contactformulier op de advertentiepagina van de verkoper. Biedingen worden niet in de advertentie getoond.
 

Hoe bekijk ik de biedingen die ik op een advertentie heb gedaan?
U kunt uw biedingen bekijken in uw eigen email en, als u een account heeft, op Chaletmarkt. Log in op Chaletmarkt en ga vervolgens naar 'Mijn berichten'. Hier vindt u een overzicht van de door u verstuurde berichten.
 

Hoe verwijder ik een bod?
Het is niet mogelijk om een bod te verwijderen via de website, omdat biedingen niet worden getoond op Chaletmarkt. U dient de verkoper te melden via het contactformulier op de betreffende advertentiepagina, dat u uw bod intrekt.


 

4. Klachten over verkopers en advertenties

 

Hoe dien ik een klacht in over een advertentie?
Als een adverteerder zich niet aan onze regels houdt, kunt u dat doorgeven via de link 'klacht indienen'. Zodra u deze link op de advertentiepagina aanklikt, verschijnt er een contactformulier. Geef informatie en vul uw emailadres in. Wij controleren dan de advertentie en zullen deze indien nodig  verwijderen.


Hoe los ik een probleem met de verkoper op?
Als u een probleem heeft met de verkoper kunt u dat eerst in onderling overleg proberen op te lossen; mogelijk gaat het om een misverstand. Komt u er samen niet uit, of reageert de verkoper niet op uw berichten, dan kunt u stappen ondernemen.
Bij een strafrechtelijke zaak - u heeft wel betaald, maar geen artikel of dienst ontvangen -, kunt u aangifte doen bij de Politie. Zij helpen u verder en achterhalen mogelijk de persoonsgegevens van de verkoper. Desgevraagd stelt Chaletmarkt deze gegevens ter beschikking aan de Politie. Vanwege de privacywetgeving kunnen we deze informatie niet direct aan gebruikers verstrekken.
Bij een civielrechtelijk probleem - de verkoper komt zijn afspraken niet na, of het ontvangen artikel blijkt anders te zijn dan omschreven -, ligt de situatie lastiger. Dan moet u naar de rechter om het geschil te beslechten. Chaletmarkt bemiddelt nooit in geschillen, maar mocht u zijn opgelicht dan vernemen wij dat graag via ons contactformulier. Wij kunnen dan voorkomen dat meer gebruikers de dupe worden.


popstrap.com